היבטי מס שבח

 

מכירת דירה בחדרה מהווה אירוע מס שבגינה אתם כמוכרים עשויים להיות מחויבים בתשלום מס שבח. החיוב במס שבח הינו בדרך כלל הוצאה לא מבוטלת ומכאן החשיבות לבחינת החבות במס שבח בטרם נכנסים לעסקת המכר. בבדיקה מקדימה ניתן:

·         להבין אם העסקה כדאית וזאת לאחר שנדע כמה כסף נשאר לנו לאחר המכירה.

·         ניתן לבצע תכנון מס שיחסוך לכם הרבה כסף וזאת במידה ואינם זכאים לפטור בגין מכירת הדירה.

·         ככל שחל מס שבח יש לדעת זאת מראש ולשכלל זאת בהוראות הסכם המכר.

חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), תשכ”ג-1963 מסדיר את החבות במס שבח ובפטורים השונים. ככל שנוצר שבח במכירה תחויבו במס על השבח שנוצר במכירת הדירה. בחוק קבועים מספר פטורים וביניהם:

·         פטור בגין דירת מגורים יחידה אחת כל 18 חודשים.

·         פטור עבור דירה שהתקבלה אצל המוכר בירושה.

·         פטור עבור דירה שהתקבלה במתנה (ללא תמורה)

·         פטור לפי חישוב לינארי.

 

כאמור לעיל החשיבות לבדיקות מקדימות באשר לשאלה האם חל מס שבח הינה לעיתים קריטית למורים ולהיתכנות עסקה בכלל. חוק מיסוי מקרקעין הינו מורכב ומסועף לכן חשוב להסתייע בעורך דין מכירת דירה בחדרה המתמחה גם בהיבטי מיסוי מקרקעין על מנת שיבצע את הבדיקות המתאימות ובמקרה הצורך יבצע עבורכם תכנון מס מתאים.

https://alaw.co.il/%d7%aa%d7%a7%d7%a9%d7%95%d7%a8%d7%aa/

 

חריגות בניה והיטל השבחה

ככל שביצעתם חריגות בניה או שידוע לכם על חריגות בניה בדירה חשוב להסדיר את הנושא מבעוד מועד. תוספות בניה קלות כמו פרגולות, סגירת מרפסות  בבניה קלה וכדומה ניתן להסדיר בקלות. אך הרחבת בית – בניית חדר, יחידות נוספות נפרדות עשויות להיות כרוכות בהליך תכנוני ארוך, מורכב ובירוקרטי. בנוסף, יש לבדוק גם שימושים חורגים כגון השימוש בדירה – מגורים או עסק.

בחינה מקדימה והתייחסות לנושא חריגות הבניה תמנע מהרוכשים העלאת טענות כלפיכם בדבר הצגת מצגי שווא, הפרה יסודית של הסכם המכר על כל המשמעויות הכרוכות בכך – כסף, זמן ועוד. בית המשפט קבע לא פעם כי על אף שהוראות הסכם המכר מטילות את האחריות לבדיקת הנכס על הרוכשים ואפילו אם הרוכשים ביצעו את הבדיקות ברשלנות חל עקרון "ייזהר המוכר"  במיוחד שהמוכרים ידעו והסתירו את הפגמים ו/או חריגות הבניה וחייב את המוכרים בהשבה כמו גם בחבות תשלום עבור הנזקים. 

 

בנוסף, כחלק מהבדיקות המקדימות עליכם לבדוק מול הרשות המקומית האם אושרו תכניות אשר משביחות את הנכס שלכם בין אם על ידי מתן זכויות בניה נוספות ו/או הקלות בניה ו/או אחר שכן אם אכן כך הדבר התשלום בגובה מחצית ההשבחה יחול על המוכרים בעת מכירת הנכס.

לכן במסגרת הבדיקות המקדימות ובדיקות הכדאיות לעסקה חשוב לבדוק היטב האם חל היטל השבחה על הנכס. כשבמרבית המועצות המוניציפליות ניתן להגיש בקשה באופן מקוון ולברר האם חל היטל השבחה.

https://alaw.co.il/

Comments

Popular posts from this blog

מחפשים נוטריון בנתניה? שווה לכם לקרוא את זה!

ביטול חוזה מקרקעין